באימון אישי, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, המתאמן מהווה חלק פעיל ודומיננטי והוא שותף מלא לקבלת החלטות ולהצבת מטרות ויעדים ברורים. במהלך התהליך האמוני, המתאמן מקבל כלים לחיים ולהתמקדות בכאן ועכשיו ולא בנבירה בעבר. מניסיוני האישי ומניסיונם של לא מעט מתאמנים, ישנם לא מעט פסיכולוגיים שאינם מודעים לסימפטומים הבעייתיים של הפרעת הקשב ולכן עלולים לתת אבחנה לא מדויקת.
חשוב ביותר להדגיש כי אימון איננו מהווה תחליף לטיפול תרופתי אלא צעד מרכזי שנועד להקל על המתאמן ולהפוך את חייו לפשוטים יותר. רבים מאנשי הפרעת הקשב רואים ומפרשים את העולם בצורה דרמטית ולכן מטרת האימון לעצב נכון את מוחם כדי שבסיום התהליך יוכלו לאמץ התנהגויות חדשות שיהפכו עם הזמן להרגלים.
בתפיסת עולמי אני מאמינה שיש לראות את הפרעת הקשב כמתנה ולא כבעיה ולכן אני מפנה את הזרקור דווקא אל נקודות החוזק הרבות, כגון:
יצירתיות
חוש הומור
אינטואיציה חזקה
ריכוז יתר בדברים שאוהבים
נכונות ליטול סיכונים
אנרגיה שופעת (כאשר יש מרכיב של היפר אקטיביות)
אמפתיה
גמישות
נחישות
ורסטיליות
התלהבות
יכולת מצוינת בפתרון בעיות
במקום לשאול "מה פגום בי? " נלמד לשאול "כיצד אוכל לנתב את הפרעת הקשב להצלחה? " . אני סבורה שהמשפט של הפסיכולוגית האמריקנית לארה ווב מאוד תקף לגבי אנשים עם הפרעת קשב והוא: "ישנם מגרשי משחקים שונים ורבים ואנו אלה שבוחרים באיזה מהם לשחק".
חשוב לציין כי אימון אישי אורך כשעה עד שעה ורבע והוא מותאם לגיל המתאמן. בעבודתי, אני עושה שימוש בארגז כלים עשיר מתחומים שונים: כלים מעולם התיאטרון, טיפול קוגנטיבי- התנהגותי, כלים מעולם הספורט, כלים מעולם האומנויות תוך התמקדות בפסיכודרמה.