מאמנת להפרעות קשב וריכוז | מנחת קבוצות

אני מאמין

"אינך יכול ללמד אדם דבר, אתה רק יכול לסייע לו למצוא את זה הדבר בתוך נפשו"

(גלילאו גליליי, אף הוא בעל הפרעת קשב)

בחירתי לעסוק בתחום הפרעת הקשב נבעה מכך שאובחנתי לפני מספר שנים כבעלת הפרעת קשב ללא היפראקטיביות (ADD). עד לאותה נקודה הייתי שנים באקדמיה בידיעה שאני במסלול הברור לקראת דוקטורט בתקשורת. הגילוי המאוחר הוביל אותי להכרה כי זהו ייעודי האמיתי בחיים ושימש עבורי כתמריץ ללמידה מעמיקה של התחום ולהתמקצעות בו.       
 
דווקא המקרה האישי שלי, מפריך את הסטריאוטיפ השכיח לפיו בעלי הפרעת קשב סובלים בהכרח מהפרעות למידה ומהישגים נמוכים. הצלחתי בלימודים לאורך השנים וציוניי הגבוהים הסוו את הקשיים הרבים שחוויתי כל אותה עת, כגון: קושי בריכוז, בעיית מוסחות, דחיינות, קשיי ארגון, אימפולסיביות, פרשנות דרמטית לאירועים ועוד.   
 
ככל שהעמקתי לחקור ולהבין, גיליתי כי הפרעת הקשב משפיעה על האדם כמעט בכל תחומי החיים, דוגמת: יחסים חברתיים, זוגיות, עבודה, הפרעות שינה ואכילה, תפקוד בבית.   כמו-כן, מורגשת ההשפעה גם על הסובבים אותו – הורים, אחים, חברים, בני-זוג, מורים ועוד…  
 
חשוב לדעת, שהבסיס להפרעה הוא נירולוגי וזהו לא פגם באופי או בעיה חולפת. "שקיפותה" של הפרעת הקשב גורמת ללוקים בה לתסכול ולהלקאה עצמית ויוצרת כלפיהם חוסר אמפתיה ותיוג שלילי.    
 
מחקרים רבים מצביעים כי שימוש בתרופות מפחית מהקשיים שמתמודדים עימם בעלי ההפרעה ויחד עם זאת, מידת יעילותן מוגברת משמעותית בשילוב הדרכה ואימון אישי או קבוצתי. אלה מסייעים רבות בעיצוב התנהגות, הקניית הרגלים, למידת אסטרטגיות התנהגות ובשיפור בדימוי העצמי הנמוך.  
 
במהלך חיי למדתי ועסקתי בתחומים שונים, כגון: משחק ותיאטרון, תקשורת ספורט, אקדמיה, שמתוכם צברתי כלים ורכשתי מיומנויות אותם אני משלבת בשיטת העבודה שלי.  
 
אני מאמינה בדוגמא אישית. מי שאובחן כמוני, חווה את הקשיים וצלח אותם, יכול להיות לעזר לאחרים ולהקנות להם כלים מניסיון חייו. יש יתרונות עצומים להפרעת הקשב ובעזרת האמצעים הנכונים, אנו יכולים ליצור מציאות שתהלום את תחומי החוזק שלנו. 
 
אני בטוחה, כי לכל אחד ואחת הפרעת הקשב יכולה לשמש כמנוף להצלחה.